Crackdown 2

Crackdown 2

Crackdown 2 kan ik indelen in 2 spellen genaamd Saints Row en Prototype. Saints Row omdat dit een grote sandbox game is met ongeveer dezelfde bad graphics en talloze gangmembers. Prototype door de Zombies die s’avonds door de stad zwerven opzoek naar levend vlees en de hoge sprongen die je tot superheld maken. Ik ben totaal niet negatief over Crackdown maar toch bevat deze game niet genoeg positief voor een hoog cijfer. Deze game bied meer dan zijn voortganger en dat is natuurlijk wel altijd een goed punt. Zoals wij op het xbox frontje kunnen waarnemen zie je een aantal superhelden al schietend en slopend op de daken. Dit geeft al een erg goed en positief beeld over dat de game gewoon ontzettend awesome is als je coop gaat doen of met vrienden online een potje rondhangen door de stad.

In het begin van de game word netjes uitgelegd hoe alles werkt en hoe je op een snelle manier je weg kan banen door de zombies die zich in de stad spreiden. Ik vond het erg leuk in elkaar zitten en ik kreeg meteen de gedachte dat ik meteen wou spelen en de stad op zijn kop wil zetten. Het mindere aan Crackdown 2 is dat er weinig verhaal in zit en dat er geen bepaalde hoofdmissies zijn om het spel verder te halen. Je hebt 3 verschillende locaties waarin je een straling moet activeren. De stralingen leiden tot een bepaalde plek waarin je de monster bazen moet verslaan en de grote groepen zombies die onder de grond leven.

Tijdens het vechten moet je ook een bepaalde lichtgevende Orb beschermen. De orb veroorzaakt een ontploffing die het gebied weer schoon maakt en de monsters uit te weg blaast. Zo zijn er in de game 3 verschilllende plekken waar je de orbs moet neerzetten en dit is zeker geen gemakkie als je je karakter niet upgrade. Je karakter upgraden is niet erg lastig en naarmate je het spel speelt zul je ook sneller je vaardigheden erbij krijgen.

Ik ben niet negatief over Crackdown 2 maar het kon in mijn ogen nog altijd beter. Ik had liever gangmembers uitgeschakeld in een bepaald gebied dan alleen maar zombies te moeten neerknallen. Natuurlijk zijn er een aantal spots in de stad die door gangleden zijn overgenomen en terug moet winnen, maar het spel is er niet speciaal op gericht. Bij Crackdown 1 had ik het gevoel dat ik het spel al te graag wou uitspelen en de hele stad uitroeien, maar bij dit deel had ik dit gevoel totaal niet en dat vond ik erg jammer.

Gelukkig kan ik me wel nog steeds een Superman voelen in de stad en met een aantal nieuwe vaardigheden is het spel wel weer wat veranderd. Zo heb je een vliegtechniek die je kan unlocken als je je charakter levelt. Als je uit een helikoper springt of je heb toevallig een hoge toren beklommen dan kan je je armen strekken en zo een vliegende en zachte daling maken naar de grond. Natuurlijk is dit spel een beetje sciencefiction met actie dus die term zouden jullie wel begrijpen.

Verdict

Het spel heb ik 10 uur volgehouden met spelen. Puur ging ik voor de achievement en om de stad te verkennen. De game bied dan wel ongeveer 30 uurtjes als ik het moet inschatten aangezien je allerlei spullen moet verzamelen zoals orbs en geluidsbandjes. De geluidsbandjes vind ik ook niet orgineel en doet mij weer erg denken aan Bioshock, noem maar op. Ik heb bij Crackdown 2 niet het gevoel dat de game orgineel is. Wel blijft de game orgineel met de kleine cartoon style die ze hebben gemaakt en misschien ook daarom dat de graphics niet al te best zijn. Ik moet wel zeggen dat ze van deel 1 wel alles hebben opgepoetst en het er wel een stuk beter uitziet.

Een deel 3 zit ik niet op te wachten en ik hoop ook hiermee dat de Crackdown serie is afgelopen. Wel is het misschien nog leuk dat ze voor de coop nog een aantal leuke mods gaan ontwikkelen en als download beschikbaar maken. De game krijgt van mij toch nog een 6,8 in petto.

  • Superman Feelings
  • Coop Xbox Live
  • Zombies

 

  • Niet orgineel meer
  • Geen verhaallijn

68/100

About the author